Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
O jakim pracodawcy marzą Polacy?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz wysokość wynagrodzenia, to trzy główne cechy, których szukamy u idealnego pracodawcy. Jak wynika z badania Antal „Najbardziej pożądani pracodawcy”, przeprowadzonego wśród ponad 4 tys. specjalistów i menedżerów, w TOP5 wskazań znalazły się również: innowacyjność, stabilność zatrudnienia i możliwości szkolenia.
O jakim pracodawcy marzą Polacy?

O jakim pracodawcy marzą Polacy?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Porównując wyniki badania do poprzedniej edycji, możemy zauważyć, że na znaczeniu w ocenie kandydatów zyskała stabilność zatrudnienia (40 proc. względem 34 proc.). Jak zauważają eksperci Antal – innowacyjność firmy ustąpiła miejsca kwestiom finansowym, które zawsze będą ważnym czynnikiem w ocenie najlepszego pracodawcy. Wysokość wynagrodzenia zyskała 48 proc. głosów względem 40 proc. w ubiegłym roku i zajęła trzecie miejsce na podium.

– Powyższa zmiana wynika z rosnącej świadomości kandydatów na temat wynagrodzeń oraz coraz większej presji płacowej. Co ciekawe, na znaczeniu zyskały również oferowane benefity i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, które plasują się na niemal tym samym poziomie co możliwość awansu. Pracodawcy powinni więc przygotować się na kolejny „wyścig” o najlepszych kandydatów, którzy już teraz otrzymują średnio 8 ofert pracy w ciągu roku – mówi Artur Skiba, prezes Antal.

Gdzie kandydaci szukają informacji o firmie?

Kandydaci wciąż najchętniej pozyskują informacje o pracodawcach w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz w Internecie – 37 proc. Niewiele mniej, bo 35 proc. respondentów, na temat potencjalnych pracodawców rozmawia ze znajomymi pracującymi w tej firmie. Trzecie miejsce zajmują opinie o firmie umieszczane na portalach społecznościowych oraz forach – 33 proc. To oznacza, że media są dla nas najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.

Jak zauważa Artur Skiba, prezes Antal w tym roku zaobserwowaliśmy ciekawą zmianę:

„Specjaliści i menedżerowie zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat potencjalnych pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: „pracuję w tej firmie”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.”


otomedia.pl



Dzisiaj
Czwartek 28 marca 2024
Imieniny
Anieli, Kasrota, Soni

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl


otozlotoryja.pl © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl