Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Grupowe oblicze zakupów

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Nabywanie kuponów na produkty i usługi przez Internet w oparciu o grupy społeczne stało się hitem na całym świecie, a tym samym w Polsce. W rezultacie, w sektorze zakupów grupowych, zauważa się coraz ciekawsze inicjatywy, które próbują zainteresować rzesze konsumentów. Na rynku pojawił się właśnie pierwszy w Europie portal internetowych zakupów dla biznesu.
Grupowe oblicze zakupów
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Największą zaletą stron oferujących zakupy grupowe, jest atrakcyjna cena usług i produktów. Wynika to ze starej zasady: im więcej kupuję, tym mniej płacę za daną rzecz. Gdy duża grupa ludzi nabywa produkt, więc sprzedający może obniżyć koszty. Dzięki temu przykładowo restauracje, salony fryzjerskie i kosmetyczne oraz przedsiębiorcy internetowi mają szansę zaoferować swoje usługi po znacznie niższych cenach.

Światowy hit

Idea zakupów grupowych pierwszy raz pojawiła się na dużą skalę w Stanach Zjednoczonych za sprawą portalu Groupon.com. Od momentu rozpoczęcia działalności serwis ten pozwolił zaoszczędzić amerykańskim konsumentom prawie 772 mln dolarów, sprzedając 18 mln kuponów. Idąc za sukcesem Amerykanów, na świecie pojawiły się tysiące podobnych serwisów, oferujących zakupy grupowe, głównie w Europie, ale też w Chinach, gdzie jest ich już ponad setka.

Polskie odpowiedniki

W Polsce zakupy grupowe na masową skalę pojawiły się w kwietniu 2010 roku za sprawą ekspansji Groupon.pl. Następnie swoją działalność rozpoczęły portale takie jak: Gruper.pl, Citeam.pl i Fastdeal.pl. Obecnie w polskiej sieci jest już ponad 40 takich serwisów. W zeszłym roku portale dedykowane zakupom grupowym miały ok. 4 mln użytkowników. Do tego czasu polscy internauci zaoszczędzili dziesiątki milionów złotych. Zakupy tego typu są nie tylko tanie, ale i proste. Portale oferują swoim użytkownikom rozmaite udogodnienia, jak na przykład możliwość nabycia oferty z konkretnej lokalizacji.

B2B i inne trendy

Do tej pory portale zakupów grupowych charakteryzowały się tym, że były nastawione na klientów indywidualnych. Tę regułę rewolucjonizuje B2bdeal.pl, który jest nowością nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. B2Bdeal.pl to jedyna platforma na rynku oferująca zakupy grupowe przeznaczone dla przedsiębiorców i firm. Na portalu można znaleźć usługi doradców finansowych, księgowych czy pakiety na pozycjonowanie stron internetowych, a wszystko z upustem cenowym sięgającym do 80 proc. Platforma jest przeznaczona dla średnich i małych firm. Co więcej, każda oferta to także darmowa reklama dla wystawiającej się firmy - mówi Tomasz Krobski, właściciel B2Bdeal.pl.

Kolejną wariację na temat zakupów społecznościowych prezentują portale takie jak Bao.pl oraz BuyVip.pl. Serwisy te działają na zasadzie ekskluzywnych klubów, w których udział jest możliwy tylko po otrzymaniu zaproszenia. Strony te oferują produkty klasy premium, przykładowo markową odzież z rabatami od 30 proc. do 70 proc. Z kolei Prettydeal.pl to serwis z produktami i usługami dla kobiet. Portal ten segreguje oferty z innych stron zakupów grupowych i przedstawia kupony np. do kosmetyczki czy na zmysłową bieliznę.

Serwisy oferujące zakupy grupowe to fenomen ostatnich dwóch lat - stają się miejscami, które kojarzą się Polakom z oszczędzaniem. Coraz większa liczba użytkowników pomaga utrzymać wysoki poziom rabatów na usługi i produkty. Tendencja, którą obserwujemy wskazuje na to, że rynek tego typu usług będzie się dalej rozwijać. Na grupowych dla firm. Świadczą o tym takie inicjatywy jak B2Bdeal.pl, który otwiera możliwość zakupów grupowych dla firm.


passionpr.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl